Recept

Heejsan :D

Jag bakar en kladdkaka som jag tänkte skriva ner recepte på:)

2 ägg
100g smör/margarin
4 msk kako
½ tsk salt
2 tsk vaniljsocker
1 dl mjöl
2 ½  dl socker

Börja me att sätta på ugnen på 176 g
Sen börjar du med att smälta smöret.
Sen rör om äggen och sockret i en bunke tills det blir nästan vitt :P
Efter de tar du en annan skål och blandar  allt annat i :)
När du har gjort de skla du blanda ihop allting :)
sen tar du en form och smörar den och her strösocker runt . Annars kan kakan fasna :P
Sen her du ner smeten i formen och in i ugnenen :D
Jag hade den inne i 30 min så är det klart :D
den blir riktigt kladdig o super god :D

Kyss //Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0